Το Executive MBA είναι ένα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ειδικά διαμορφωμένο για Στελέχη που ήδη εργάζονται και φιλοδοξούν να αναπτύξουν το επιστημονικό τους υπόβαθρο, τις επαγγελματικές, τις διοικητικές και τις ηγετικές τους ικανότητες.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη των ηγετικών και στρατηγικών ικανοτήτων των φοιτητών, ενώ η έμφαση στην ανάπτυξη διεπιστημονικού υποβάθρου γνώσεων και ικανοτήτων εξασφαλίζει την ευελιξία και τη δυνατότητα άμεσης προσαρμογής στις ραγδαίες εξελίξεις της επιστήμης, της τεχνολογίας και του επιχειρησιακού περιβάλλοντος. Παράλληλα, οι φοιτητές συνδέουν τη μάθηση τους από το πρόγραμμα με τις επαγγελματικές ανάγκες της καριέρας τους και με αυτές της επιχείρησης ή του οργανισμού όπου εργάζονται.
Το MBA Executive πραγματοποιείται σε part time μορφή φοίτησης (Παρασκευή και Σάββατο) και ολοκληρώνεται σε 2 χρόνια.
Περιλαμβάνει 14 μαθήματα, που καλύπτουν όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της επιχείρησης: μάρκετινγκ, πωλήσεις, χρηματοοικονομικά/λογιστική, παραγωγή, ανθρώπινος παράγοντας, Η/Υ, μάνατζμεντ, οργάνωση, διεθνή δραστηριότητα, στρατηγικό μάνατζμεντ, έρευνα και λήψη αποφάσεων. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με τη διπλωματική εργασία, που συνδέει το σύνολο των γνώσεων και βοηθά το σπουδαστή να εφαρμόσει στην πράξη όσα διδάχτηκε.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος στο ICBS Business College, απονέμεται ο τίτλος σπουδών ΜΒΑ (Master of Business Administration) από το Πανεπιστήμιο του Winchester.
Tο μάθημα αποσκοπεί στον προσδιορισμό της αξίας των πληροφοριακών συστημάτων στην στρατηγική των επιχειρήσεων, στην σημασία της οργάνωσης των τμημάτων ΙΤ, ως ΙΤ Service Providers και στην αξιολόγηση των σύγχρονων ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων.
Το μάθημα φιλοδοξεί να δώσει έμφαση στη σημασία του Ανθρώπινου Δυναμικού ως βασική παράμετρο δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο αναλύονται οι σύγχρονες οπτικές, στρατηγικές και πολιτικές που θα οδηγήσουν στην επίτευξη του, σε ένα απαιτητικό επιχειρησιακό περιβάλλον.
To μάθημα δίνει έμφαση στη λογιστική πληροφόρηση, στην ανάλυση των Οικονομικών Καταστάσεων, στη μελέτη θεμάτων κοστολόγησης, τιμολόγησης, μόχλευσης, επενδυτικής στρατηγικής, αποδοτικότητας των επιχειρήσεων, ελέγχου και πολιτικής πιστώσεων.
Το μάθημα παρουσιάζει τις βασικές θεωρητικές αρχές, τα κριτήρια και τις ποσοτικές/ποιοτικές μεθόδους για την υποστήριξη της σύγχρονης διαδικασίας λήψης αποφάσεων σε ζητήματα που σχετίζονται με λειτουργίες της παραγωγής προϊόντων και παροχής υπηρεσιών, ώστε η διαδικασία αυτή να συμβάλλει στην αύξηση της αποδοτικότητας ή/και της αποτελεσματικότητας της επιχείρησης.
Το συγκεκριμένο course εστιάζεται στην παρουσίαση του όλου θεωρητικού πλαισίου του MARKETING MANAGEMENT, καθώς και στα θεωρητικά μοντέλα και στα εργαλεία υλοποίησης του.
Στους φοιτητές δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσουν να υλοποιήσουν και να εφαρμόσουν τα δεδομένα, μέσα από την εκπόνηση ενός brief MARKETING PLAN, που να ασχολείται με τις παραμέτρους Marketing του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος μιας επιχείρησης ή οργανισμού.
To μάθημα δίνει έμφαση στην ανάλυση των βασικών μακροοικονομικών μεταβλητών (ανεργία, πληθωρισμός, επιτόκια, ΑΕΠ, ισοζύγιο, νομισματική και δημοσιονομική πολιτική) και στον τρόπο που η μεταβολή αυτών επηρεάζει την επενδυτική στρατηγική και την αναπτυξιακή δυναμική μιας χώρας.
Το μάθημα ολοκληρώνει τα μαθήματα του 1ου έτους του προγράμματος ΜΒΑ, δίνοντας έμφαση στις μεταβλητές του περιβάλλοντος, την ανάπτυξη εναλλακτικών στρατηγικών, την αξιολόγηση του και τη λήψη αποφάσεων από τις επιχειρήσεις, σε στρατηγικό επίπεδο.
Το μάθημα διερευνά τη στρατηγική ως ένα πεδίο αμφισβητήσεων και τονίζει την ανάγκη κατανόησης πολιτιστικών, κοινωνικών και ηθικών ζητημάτων καθώς και οικονομικών παραγόντων που ενισχύουν την ανάπτυξη στρατηγικής σε οργανισμούς. Εκπαιδεύει τους σπουδαστές στο να αναπτύξουν την ικανότητα να εμπλέκονται και να ασχολούνται πληρέστερα με τη συζήτηση περί της στρατηγικής των δικών τους και άλλων οργανισμών. Το μάθημα προσφέρει κριτική μελέτη των εργαλείων, μοντέλων και εννοιών για την εφαρμογή στρατηγικών και πολιτικών αειφορίας σε επιχειρήσεις και οργανισμούς. Επανεξετάζει τρέχουσες και διαμορφούμενες ιδέες και έννοιες στο πλαίσιο των παραγόντων που οδηγούν σε επιχειρησιακές αλλαγές οι οποίες απαιτούνται ως απάντηση στις επιτακτικές προκλήσεις που αφορούν τη διατηρησιμότητα και τις ευθύνες. Το μάθημα ερευνά πρακτικές, καινοτομίες και διαμορφούμενες ιδέες για την ενσωμάτωση της διάστασης της αειφορίας στην επιχειρησιακή πολιτική και δίνει έμφαση στην ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων μέσω των θεωριών περί της Διαχείρισης της Γνώσης και του Οργανισμού Μάθησης.
Το συγκεκριμένο μάθημα εστιάζει στην ανάπτυξη ατομικών ηγετικών δεξιοτήτων τονίζοντας ιδιαίτερα τη μεγιστοποίηση της δημιουργικότητας σε επίπεδο ατόμου, ομάδας και οργανισμού. Εξετάζονται διάφορες σύγχρονες θεωρίες περί ηγεσίας, μεταξύ των οποίων η περί μετασχηματιστικής ηγεσίας, που παρουσιάζεται με παραδείγματα και ολοκληρώνεται με πρακτικές ασκήσεις . Πέρα από τις θεωρητικές θεμελιώσεις, μεγάλη έμφαση δίνεται στην προσωπική ανέλιξη. Οι σπουδαστές αξιολογούν το δικό τους στυλ ηγεσίας χρησιμοποιώντας καθιερωμένες μετρήσεις, και με βάση τη σχετική θεωρία συνθέτουν ένα πρόγραμμα δράσης που θα αποτελέσει οδηγό της επαγγελματικής τους εξέλιξης. Η εργασία απαιτεί εφαρμογή της θεωρίας και κριτικής ανάλυσης που συμβάλλουν στην ανάπτυξη ηγετικών δεξιοτήτων και ηγετικού στυλ.
Το μάθημα παρουσιάζει μια κριτική επισκόπηση των εννοιών της επιχειρησιακής ηθικής, της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και της διαχείρισης των ενδιαφερομένων μερών, και παρέχει στους σπουδαστές τη δυνατότητα να αναλύουν, να αξιολογούν και να διαμορφώνουν επιχειρηματικές αποφάσεις σύμφωνα με τις ηθικές και κοινωνικές εκτιμήσεις. Ειδικότερη έμφαση δίνεται στην ισχύουσα εταιρική πρακτική και τις πρόσφατες κανονιστικές εξελίξεις προκειμένου οι σπουδαστές να έχουν μια σύγχρονη, επικαιροποιημένη αντίληψη του ταχέως κινούμενου πεδίου. Το μάθημα προσεγγίζει και ασχολείται με τη συνεχή πραγματεία που αφορά το ρόλο των επιχειρησιακών οργανισμών ως μελλοντικού γενεσιουργού λόγου «διατηρήσιμης αξίας» για την επιχείρηση και την κοινωνία γενικά. Στη συνέχεια περνά στο πλαίσιο των περιοχών των λειτουργικών κανόνων μέσα από θέματα όπως λογιστικά πρότυπα, εταιρική διακυβέρνηση, πράσινο μάρκετινγκ, κοινωνική επιχειρηματικότητα, ευημερία των εργαζομένων, αειφόρος καινοτομία και διαχείριση της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Λαμβάνονται υπόψη οι επιπτώσεις των αρχών αυτών στις πρακτικές ηγεσίας που ακολουθούν οι σπουδαστές καθώς εισάγουν την έννοια της «υπεύθυνης ηγεσίας» από διάφορες οργανωσιακές, εθνικές, πολιτιστικές, ηθικές προοπτικές.
Επιχειρηματικότητα, με τη βοήθεια της προσέγγισης του μάνατζμεντ, ορίζεται ως χαρακτηριστική μορφή συμπεριφοράς διαχείρισης με καινοτόμα αποτελέσματα. Η επιχειρηματικότητα είναι ένα πρότυπο συμπεριφοράς που μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους τους τύπους οργανισμών- δημόσιος τομέας, μη κερδοσκοπικοί και εμπορικοί οργανισμοί. Κάθε οργανισμός αναζητά την καινοτομία που εκφράζεται ως ανάγκη αυτού για οποιοδήποτε λόγο «να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να συμβούν καινούργια πράγματα», να εισάγει κάτι νέο. Αυτό μπορεί να είναι η δημιουργία κέρδους και πλούτου. Εναλλακτικά ενδέχεται να αφορά κοινωνική καινοτομία προς όφελος συγκεκριμένης κοινότητας. Και τα δύο απαιτούνται από μια οικονομία ώστε να διασφαλιστεί η ευημερία και η ευδαιμονία των πολιτών της. Το μάθημα ειδικότερα παρουσιάζει την επιχειρηματική ικανότητα και την ανάπτυξη επιχειρηματικών δεξιοτήτων και γνώσεων στα πεδία της δημιουργικότητας, της αναζήτησης και ανάλυσης πληροφοριών, του σχεδιασμού και της δικτύωσης στο πλαίσιο της επιχειρηματικής αρένας ή κοινότητας.
Η αλλαγή είναι ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό στους οργανισμούς και θέτει βασικές προκλήσεις και ερωτήματα για τα μέλη τους. Η απόκτηση περισσότερων γνώσεων για το πώς αλλάζουν οι οργανισμοί, κατά πόσο η αλλαγή είναι πλήρως διαχειρίσιμη, ποιοι άνθρωποι κατανοούν με τις αλλαγές, και για τις σχετικές πολυπλοκότητες αποτελεί ουσιαστικό συστατικό στη μελέτη ενός οργανισμού και τη βελτίωση των οργανωσιακών δραστηριοτήτων και σχέσεων μεταξύ των μελών του. Όλα αυτά τα ζητήματα διερευνώνται στο συγκεκριμένο μάθημα εστιάζοντας στην επιστημολογική και οντολογική θεώρησης της αλλαγής. Η βασική αρχή έγκειται στο ότι η αλλαγή είναι κάθε φορά συγκεκριμένη και ανάλογη με τις εκάστοτε συνθήκες, οπότε δεν υπάρχει έτοιμη, τυποποιημένη λύση που να μπορεί να εφαρμοστεί επιτυχώς σε όλες τις περιπτώσεις αλλαγών. Ενώ τα σημαντικότερα εργαλεία και τεχνικές που έχουν στη διάθεσή τους οι παράγοντες αλλαγής είναι όσα τους παρέχουν τη δυνατότητα να αναλύουν και να ερμηνεύουν το συγκεκριμένο πλαίσιο μέσα στο οποίο επιθυμούν να επιφέρουν αλλαγή, θα χρειαστούν ακόμη να εκτιμήσουν την καταλληλότητα διαφόρων προσεγγίσεων ως προς την αλλαγή και να προσδιορίσουν και να διαχειριστούν δυνητικά εμπόδια στην αποτελεσματική εφαρμογή των αλλαγών στις συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Το συγκεκριμένο μάθημα παρέχει στους σπουδαστές τη δυνατότητα να εκτιμήσουν ότι για πολλούς καθιερωμένους οργανισμούς, η μόνη σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης υπάρχει μέσω διεθνούς εμπορίου αλλά και ότι η επιτυχία στην εγχώρια αγορά δεν εγγυάται και επιτυχία στο εξωτερικό. Το μάθημα τους βοηθά ακόμη να αντιληφθούν το εύρος και το βάθος διεθνών θεμάτων μάρκετινγκ τόσο σε στρατηγικό όσο και σε λειτουργικό επίπεδο καθώς και μια πλήρη σειρά ανεξάρτητων θεμάτων τα οποία πρέπει να διαχειρίζονται ταυτόχρονα. Οι σπουδαστές μαθαίνουν να εφαρμόζουν κατάλληλες προσεγγίσεις του διεθνούς μάρκετινγκ σε διάφορα επιχειρησιακά ζητήματα/ καταστάσεις.
Το μάθημα στοχεύει να εισάγει τους σπουδαστές σε θέματα που εξασφαλίζουν γνώσεις περί ανθρώπινων συμπεριφορών σε εργασιακούς χώρους, μέσα από το σχεδιασμό ερευνητικών εργασιών, τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων και την παρουσίαση των αποτελεσμάτων. Το μάθημα εστιάζει σε δεξιότητες και γνώσεις που κρίνονται απαραίτητες για την επιτυχημένη ολοκλήρωση μιας ερευνητικής εργασίας.
Η διπλωματική εργασία παρέχει στους σπουδαστές τη δυνατότητα εξειδίκευσης σε έναν τομέα ενδιαφέροντος διεκπεραιώνοντας ένα ανεξάρτητο και σε βάθος ερευνητικό έργο, καθοδηγούμενοι από καθηγητές που ασχολούνται ενεργά με την έρευνα. Οι σπουδαστές αξιολογούν και συνθέτουν φιλοσοφίες περί έρευνας, χρησιμοποιώντας δευτερογενείς και/ή πρωτογενείς πηγές και αναλύουν τα ευρήματά τους σε σχέση με τις υπάρχουσες θεωρίες. Η διπλωματική εργασία ενδιαφέρει τους δυνητικούς μελλοντικούς εργοδότες, καθώς καταδεικνύει κριτικές ικανότητες, ερευνητική δεινότητα και επιχειρησιακές γνώσεις. Μπορεί επίσης να ωθήσει τους σπουδαστές στη διεξαγωγή περαιτέρω έρευνας, είτε στο πλαίσιο συμβουλευτικού ρόλου, είτε στο πλαίσιο συνεχούς ακαδημαϊκής έρευνας σε επίπεδο PhD.
Έναρξη:
Οκτώβριος για το Χειμερινό Εξάμηνο ή Φεβρουάριος για το Εαρινό Εξάμηνο
Διάρκεια:
2 έτη
Ωράριο φοίτησης:
Παρασκευή απόγευμα & Σάββατο πρωΐ, κάθε 15 ημέρες
Γλώσσα:
Ελληνικά
- Πτυχίο Ανώτερης- Ανωτάτης Σχολής (ΤΕΙ ή ΑΕΙ) ή επαγγελματικούς τίτλους
- Επαγγελματική εμπειρία
Για το MBA γίνονται δεκτά και άτομα με σημαντική επαγγελματική εμπειρία, που κατέχουν Διευθυντικές θέσεις εργασίας, χωρίς να απαιτείται ένα πρώτο πτυχίο ΤΕΙ/ΑΕΙ, μετά από συνέντευξη εισδοχής.
Για την εγγραφή στο MBA, οι ενδιαφερόμενοι συμπληρώνουν αίτηση, που αξιολογείται κατά περίπτωση. Καθώς ήδη εργάζεστε σε επιχειρήσεις, υπηρεσίες και οργανισμούς, αναμένεται να έχετε ένα ικανοποιητικό επίπεδο γνώσης της Αγγλικής, το οποίο σας επιτρέπει την κατανόηση κειμένων στην Αγγλική.
Δικαιολογητικά
Με την εγγραφή στο Athens International College, οι φοιτητές ταυτόχρονα εγγράφονται και στο Πανεπιστήμιο του Winchester, το οποίο και χορηγεί την αντίστοιχη φοιτητική ταυτότητα.