Συντάκτης: Γεράσιμος Τζαμαρέλος*
Ένα ιδιαίτερο άρθρο για όσους θέλουν να “κοιτάνε” 10 τετράγωνα πιο μακριά. Ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι το 2022 είναι εδώ και θα αλλάξει τα δεδομένα. Όσο κλισέ και αν ακούγεται αυτό στο Digital, δεν παύει να είναι γεγονός. Και αποδείχθηκε το 2020, με έναν covid-19, όπου είδαμε αλλαγές συμπεριφοράς καταναλωτών, ψηφιακό μετασχηματισμό σε καλό επίπεδο – (έχει ακόμα δρόμο όμως), εκσυγχρονισμό πλατφορμών, ARκαι VRκαθιερωμένα πλέον για “μεγάλους” και “μικρούς” παίχτες. Gaming πλατφόρμεςμεdirect sales solutions καιαπόδοσηστοmaximum.
Μερικά πράγματα που θα πρέπει να δείτε και να κάνετε τα πλάνα σας για το 2022, από τώρα (όχι ότι τώρα δεν παίζουν, απλά θα είναι πολύ υψηλής προτίμησης από το κοινό):
Επενδύστε στο Interactive marketing,
με ένα λειτουργικό website, με ξεκάθαρη δομή και όχι πολλά λόγια, αλλά σχεδιασμένο με καλή εμπειρία περιήγησης για το χρήστη – άλλωστε είδαμε αλλαγές αρκετές προς το καλύτερο, κατά τη διάρκεια του lockdown, από αρκετά Brands.
Με κύρος στο περιεχόμενό σας και ασφαλώς τα Call to Actions (CTA) Buttons να είναι λειτουργικά. Για παράδειγμα, γράφοντας ένα άρθρο ή έχοντας στην αρχική σε
λίδα σας ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, το κουμπί που λέει “μάθετε περισσότερα” ή ότι άλλο εσείς θέλετε να γράφει, να οδηγεί εκεί ακριβώς που είναι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας. Όταν λέει ένα ξενοδοχείο, “δείτε το δωμάτιο εδώ”, να πηγαίνει ακριβώς το χρήστη εκεί που δηλώνει και είναι το συγκεκριμένο δωμάτιο και όχι πχ σε όλα τα δωμάτια.
Αυτό βέβαια έρχεται και σε συνάφεια με άλλες ενέργειες όπως, τα Q&A ή τα FAQ’s, τα ερωτηματολόγια, τα Polls που μπορούμε να κάνουμε, το Video Content (ισχυρό) και ασφαλώς για ορισμένους κλάδους τα λεγόμενα Contests.
Βάλτε τους Micro Influencers στα πλάνα σας.
Καθώς το influence marketing ολοένα και αυξάνει την αποδοτικότητα του, είναι μια καλή τακτική. Ακούγοντας influencing μπορεί βέβαια κάποιος να πει και “πόσο θα μου κοστίσει;” Η απάντηση είναι σίγουρα όχι τόσο ακριβά, όσο μια διαφήμιση στο Facebook ή μέσω Ads. Και αυτό γιατί έχει αποδειχθεί έμπρακτα ότι το ROI, εάν βρούμε τον κατάλληλο influencer είναι πολύ μεγαλύτερο, όχι σε traffic, αλλά σε κέρδος. Παράδειγμα, το να έχουμε υπηρεσίες σχεδιασμού εταιρικής ταυτότητας ή σχεδιασμού ιστοσελίδων, δεν σημαίνει ότι θα προσλάβουμε έναν influencer που πιο πολύ του ταιριάζουν τα “προϊόντα”, πχ καλλυντικά, σαμπουάν, κτλ. ή το κοινό του είναι προσκείμενο σε αυτά.
Δημιουργείστε περιεχόμενο Generic – Όχι ‘’κλόπυ’’- (Copy) και Paste!
Δεδομένο, ισχυρό και το best practice για όλα τα Brands. Περιεχόμενο, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα και τα ενδιαφέροντα των χρηστών σας. Τα Google Analytics μας το δίνουν στο πιάτο. Γιατί να κάνουμε τα “στραβά” μάτια;
Ασφαλώς παίζει ρόλο και ο τρόπος που θα κάνετε τα Social Sharing σας. Παραδείγματα και ερωτήματα που πρέπει να κάνετε ή να θέσετε στο Brainstorming meeting σας:
- Όταν κάνετε ένα post, έχετε comments;
- Κοινοποιούν οι χρήστες-ακόλουθοι ή η ομάδα εργασίας σας τα post σας, στο δικό τους προφίλ;
- Έχετε ανοιχτά “Reviews” στα blog σας;
- Πώς μετράτε και τί βλέπετε από τα αναλυτικά στοιχεία;
Οι περισσότεροι θέλουμε να δούμε ίσως τα likes, τις καρδούλες και ίσως και τα χαχα! Αυτά όμως δεν τρώγονται! Οι εισπράξεις έρχονται από τα engageme
nt μέσω Sharing και Comments. Δώστε πολύ μεγάλη βάση σε αυτό. Θα με θυμηθείτε.
Ξεχάστε τα trends. Δεν είναι όλα τα Brands ίδια. Δείτε με άλλη οπτική το περιεχόμενο και το Social Sharing. Και να θυμάστε ότι το word of mouth, ακόμα παραμένει ισχυρό.
Κάντε Live – ένα ισχυρό πλεονέκτημα.
Γνωστό ότι τα live είναι αποδοτικά σε engagements. Δεδομένο ότι υπάρχουν σχόλια. Πραγματικότητα ότι “γεμίζουν” τα ταμεία. Live video περιεχόμενο μέσω Facebook, Instagram, You-Tube και όχι μόνο, αποτελεί και θα αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για όλους όσους ασχολούνται με το content.
Τα τελευταία 2 χρόνια έχουμε δει αρκετά live και έχουμε μετρήσει την απόδοσή τους. Έχουμε δει πόσο διαδεδομένα είναι. Παρακολουθούμε καθημερινά και ενημερωνόμαστε για ότι μας απασχολεί ή μας ενδιαφέρει, είτε ως απλοί χρήστες, η ακόμα και ως Brands.
Φανταστείτε (αν και λίγο προχωρημένο για το κοινό), ένα Brand της εστίασης να βγει live την ώρα που ετοιμάζεται ένα πιάτο. Το ρίσκο είναι μόνο στις λεκτικές εκφράσεις, που ενδεχομένως ειπωθούν μέσα στην εκάστοτε κουζίνα. Παρόλα αυτά θα λέγαμε ότι έτσι είναι, οπότε ίσως αυτό το ρίσκο να ήταν και ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Φανταστείτε ότι το live δεν είναι μια εκπομπή όπου θα γίνει ίσως μοντάζ, αλλά μια πραγματικότητα εκείνης της στιγμής.
Εσείς αποφασίζετε όμως.
Νοσταλγία…
- Κάποτε θυμάμαι…
- Κάποτε ήμουν…
- Κάποτε είχαμε αυτό…
Καλώς ή κακώς μεγαλώνουμε! Αλλά, το χρονοντούλαπο του μυαλού είναι πάντα στις στιγμές μας. Μπορούμε να το ξετυλίξουμε και να το κάνουμε storytelling περιεχόμενο; Το καλό όμως, δηλαδή όχι το Sales Content Storytelling, αλλά αυτό που νιώθουμε πραγματικά. Χωρίς να περιμένουμε κάτι! Ή περιμένουμε; Ή μπορεί να έρθει;
Προσοχή:
Το storytelling δεν είναι post ή video τύπου “να εδώ που κάποτε έπινα καφέ”, αλλά τύπου “Από εδώ Ξεκίνησα το Brand μου”!
Ο Γεράσιμος Τζαμαρέλος, Ph.D είναι απόφοιτος του ICBS, κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου, κάτοχος Διδακτορικού τίτλου σπουδών στο Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ και Πτυχιούχος στην Επικοινωνία και στην ψυχολογία του καταναλωτή. Είναι καθηγητής επιχειρηματικών σεμιναρίων Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και Δημόσιων Οργανισμών, με εξειδίκευση σε θέματα Digital Marketing και Επιχειρηματικότητας.