ΔΙΑΡΚΕΙΑ
16 ΩΡΕΣ
2 ΗΜΕΡΕΣ
ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ
Live on-line
................................................
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
+30 210 2114671
Μέσα από ένα μείγμα θεωρητικών γνώσεων και πρακτικών εφαρμογών, οι συμμετέχοντες θα μάθουν πώς να συνεργάζονται αποτελεσματικά με επαγγελματίες υγείας, να βελτιώνουν την απόδοση των πωλήσεων και να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να παραμείνουν μπροστά στον ανταγωνιστικό ιατρικό κλάδο.
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να κατανοήσουν τις βασικές αρχές της εμπειρίας των πελατών και την εφαρμογή τους στον ιατρικό τομέα, να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν αποτελεσματικές στρατηγικές πωλήσεων προσαρμοσμένες στις ανάγκες των επαγγελματιών υγείας, να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για να βελτιώσουν τις πωλήσεις τους και τις προσπάθειες αφοσίωσης των πελατών και, τέλος, να συνδυάσουν την εμπειρία του πελάτη, τις τεχνικές πωλήσεων και τις τεχνολογικές εφαρμογές για να επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα.
Day 1: Enhancing Customer Experience & Mastering Sales Techniques
Welcome and Overview
· Introduction to the course and overview of the agenda
· Ice-breaking activities
The modern role of a Medical Representative
· Role and responsibility
· Personality and characteristics
· SWOT
· Exercise
Understanding Customer Experience
· Definition and importance of customer experience in the medical field.
· Key components of a great customer experience.
· Strategies for creating a positive and lasting impression with healthcare professionals
Customer Journey in Healthcare
· Mapping the customer journey for healthcare professionals.
· Identifying touchpoints and opportunities to enhance the customer experience.
· Practical exercises to develop customer journey maps.
Sales Fundamentals
· Key sales principles and their application in the medical industry.
· Research and preparation for visits.
· Effective communication techniques for engaging healthcare professionals.
· Presentation of Products and Services.
· Customer relations.
· Building rapport and trust with clients.
Day 2: Advanced CX & Sales skills & Technology
Advanced CX
· Strategies to manage and exceed customer expectations.
· Measuring and analysing customer perceptions.
· The importance of personalization in customer experience.
· Techniques for personalizing customer interactions.
· Using customer data to enhance personalization.
Advanced Sales
· Tailoring sales pitches to the needs of different healthcare professionals.
· Overcoming common objections and handling difficult conversations.
· Closing techniques and follow-up strategies.
CX, Sales & the Technology
· Overview of key technologies and their applications in the medical field.
· Benefits of using technology for sales and customer engagement.
· Examples of technology tools and platforms used in the industry.
· Using technology for predictive analytics and personalized communication.
Towards a holistic approach
· Developing a holistic approach to combine customer experience, sales strategies, and technology.
· Creating a personalized action plan for leveraging these skills in daily activities.
· Group exercises and role-playing scenarios to practice integration.
· Setting goals and KPIs for ongoing improvement.
· Gathering and utilizing feedback to refine techniques.
· Strategies for staying updated with the latest trends and technologies.